23.11.2020

Ny kampagne: Samtale kan afklare tvivl

Med videoeannoncer på bl.a. facebook, snapchat og instagram, og annoncer på digitale nyhedssider, møder danskerne over de næste fire uger budskaber om organdonation og vigtigheden i at tale sammen.

Kampagnens hovedbudskab

Hovedbudskabet er, at vi skal tale sammen om orgando­nation. Når vi taler sammen, undgår vi at efterlade vores pårørende i tvivl, ligesom samtalen også kan være med til at afklare ens egen tvivl.

Kampagnens målgruppe

Kampagnen skal ramme den brede befolk­ning samt de unge mellem 15-17 år, som siden 2019 har haft mulighed for at registrere sig i Organdonorregistret

Digital kampagne 

Du kan også følge med i kampagnen på Dansk Center for Organdonations Facebook side og på Instagram. 

Efterlad ikke dine nærmeste med tvivl. Tal om organdonation - vi ved, det giver afklaring.
Hjælp til samtalen

Hjælp til samtalen

Hvordan taler man sammen om organdonation? Få hjælp med tre sjove, nemme 'samtalestartere'.

Tre fortællinger om at tale sammen om organdonation

Tre fortællinger om at tale sammen om organdonation

Mød Jens, Mia, Laura og Astrid, som har haft forskellige oplevelser af at tale med deres familier om organdonation.